Zdravstveni problemi koji mogu da se spreče redovnim vežbanjem

Zdravstveni problemi i rizik od njihovog nastanka i razvoja mogu značajno da se smanje redovnim vežbanjem, koje nije samo efikasan alat u promovisanju fizičke kondicije. U stvari, pokazalo se da oni koji su aktivni imaju mnoge zdravstvene koristi, kako fizičke tako i mentalne. Osim toga, oni koji redovno vežbaju mogu čak i da žive duže. Sve u svemu, prednosti vežbanja su bezbrojne.


Zdravstveni problemi koji mogu da se spreče vežbanjem

Kondicioni trener Meenakshi Mohanty, iz Nju Delhija, koja promoviše zdrav način života, objašnjava za HealthShots kako vežbanje može smanjiti rizik od nekoliko zdravstvenih problema.

Kardiovaskularne bolesti

Redovno vežbanje je ključni faktor za jačanje srca i poboljšanje cirkulacije, što značajno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti. Aerobne aktivnosti kao što su trčanje, plivanje i vožnja bicikla pomažu u snižavanju krvnog pritiska, poboljšavaju nivo holesterola i promovišu opšte zdravlje srca.

Gojaznost

Fizička aktivnost je ključna u konztroli i prevenciji gojaznosti. Redovno vežbanje pomaže u sagorevanju kalorija, jačanju metabolizma i podsticanju zdravog gubitka težine. Kombinovanje aerobnih vežbi sa treningom snage može poboljšati tonus mišića i povećati sposobnost tela da sagoreva masti

Dijabetes tipa 2

Redovno vežbanje poboljšava osetljivost na insulin i pomaže u regulisanju nivoa šećera u krvi, čime se smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2. Fizička aktivnost takođe pomaže u kontroli težine, što je kritični aspekt prevencije i upravljanja dijabetesom.

Osteoporoza

Vežbe sa opterećenjem kao što su hodanje, ples i dizanje tegova mogu ojačati kosti i smanjiti rizik od osteoporoze. Redovna fizička aktivnost pomaže u povećanju gustine kostiju i usporava gubitak koštane mase, posebno kod žena u postmenopauzi.

Poremećaj mentalnog zdravlja

Redovno vežbanje ima ogroman i intenzivan uticaj na mentalno zdravlje ublažavanjem simptoma depresije, anksioznosti i stresa. Bavljenje fizičkom aktivnošću stimuliše oslobađanje endorfina, poboljšava raspoloženje, podiže samopoštovanje i čak može sprečiti kognitivni pad povezan sa starenjem.

Rak

Iako vežbanje ne može da garantuje prevenciju raka, istraživanja sugerišu da redovna fizička aktivnost može smanjiti rizik od određenih vrsta, uključujući rak dojke, debelog creva i pluća. Vežbanje pomaže u kontroli težine i poboljšava funkciju imunog sistema.


Hronične respiratorne bolesti

Redovna vežba može poboljšati kapacitet pluća i respiratornu funkciju, što je čini korisnom za osobe sa stanjima kao što su astma i hronična opstruktivna bolest pluća (HOBP). Aerobne vežbe, u kombinaciji sa pravilnim tehnikama disanja, mogu poboljšati efikasnost pluća i opšte zdravlje disajnih puteva.

Poremećaji spavanja

Redovna fizička aktivnost pomaže u regulisanju obrazaca spavanja i poboljšava kvalitet sna. Vežbanje promoviše oslobađanje supstanci u mozgu koje pomažu opuštanju, smanjuju simptome nesanice i doprinose boljem opštem snu.

Bol u zglobovima i artritis

Suprotno popularnom verovanju, redovno vežbanje može ublažiti bolove u zglobovima i smanjiti rizik od artritisa. Aktivnosti sa malim uticajem poput plivanja, joge i vožnje bicikla poboljšavaju fleksibilnost zglobova, jačaju mišiće za podršku i pružaju olakšanje od simptoma artritisa.

Promene povezane s godinama i starenjem

Redovna vežba je neophodna za zdravo starenje. Poboljšava pokretljivost, ravnotežu i koordinaciju, smanjujući rizik od padova i preloma kod starijih osoba. Kako starimo, fizička aktivnost takođe pomaže u održavanju kognitivnih funkcija, pamćenja i opšteg zdravlja mozga.

Redovno vežbanje može smanjiti rizik od nekoliko zdravstvenih problema. Ima pozitivne efekte na svaku ćeliju u našem telu. Sve ovo pomaže u jačanju našeg imuniteta, čuva nas i čini bezbednim i zaštićenim od nekoliko bolesti. Čak i ako vežbanje ne izleči bolest, može nam pomoći da stanje držimo pod kontrolom i sprečimo njegovo pogoršanje. Dakle, vežbajte redovno najmanje 30 minuta dnevno, prenosi eKlinika.

You must be logged in to post a comment Login