U toku bezbjednosna aktivnost „Lako je alkohol odbiti“

Kampanja „Lako je alkohol odbiti“ traje sve do 31. januara, a obuhvatiće niz aktivnosti s ciljem prevencije i edukacije

U 2021. godini dogodilo se 9.937 saobraćajnih nezgoda od kojih su .1368 saobraćajnih nezgoda (13,8%) prouzrokovali vozači pod uticajem alkohola. Kada su u pitanju SN sa poginulim licima, 10 SN (10,5%) prouzrokovali su vozači pod dejstvom alkohola sa preko 1,50 g/kg alkohola u krvi.

Od ukupno 95 saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima u 28 (29,5%) nezgoda kod učesnika jeutvrđeno prisustvo alkohola. Alkohol je, jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda, naročito onih sa najtežim posljedicama. Alkohol povećava samopouzdanje vozača, smanjuje osjećaj odgovornosti, a istovremeno smanjuje mogućnost opažanja i dovodi do usporenog reagovanja, vozač postaje neoprezan i sklon nepoštovanju saobraćajnih propisa. Količina od 0,5 promila alkohola u krvi povećava rizik od nastanka saobraćajne nezgode za dva puta. Sa 1,0 promila alkohola u krvi rizik od nastanka nezgode je sedam puta veći, a kod 1,4 promila dvadeset puta veći.

Kampanja ima za cilj da ukaže na opasnost kojima su izloženi vozači i drugi učesnici u saobraćaju koji se pod dejstvom alkohola kreću kolovozom, upravljaju vozilom ili se kreću na neki drugi način. Takođe, cilj kampanje je ukazati na opasnost licima koja se prevoze kao suvozači ili putnici u vozilu kojim upravlja vozač pod dejstvom alkohola. Kampanjom se utiče na stavove vozača i drugih učesnika u saobraćaju vezane za kretanje pod dejstvom alkohola, kao i na odabir prevoznog sredstva i povećanje opreza prilikom putovanja. Realizacijom aktivnosti „Lako je alkohol odbiti“ očekuje se povećan oprez vozača, suvozača, putnika u vozilu, pješaka i svih ostalih učesnika u saobraćaju.

Cilj kampanje „Lako je alkohol odbiti“ je povećanje nivoa bezbjednosti saobraćaja u Republici Srpskoj kroz smanjenje broja vozača i drugih učesnika u saobraćaju koji učestvuju pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci. Kampanjom se utiče na promjenu stavova kod vozača, posebno mladih vozača, koji često u saobraćaju učestvuju pod uticajem alkohola. Takođe, cilj kampanje je prenošenje informacija o uticaju alkohola na sposobnosti vozača, efekata alkohola na ponašanje vozača, greškama koje prave alkoholisani vozači i sl. Kampanjom se šalje poruka i široj javnosti da je vožnja pod uticajem alkohola društveno neprihvatljivo ponašanje.

You must be logged in to post a comment Login