Srebrenički turizam čeka bolje dane

Ljekovite vode, kulturno-istorijsko naslijeđe i prirodni potencijal opštine Srebrenice samo su neke od vrijednosti na kojima se zasnivala i treba da se zasniva turistička ponuda u našoj opštini.

Ponuda kojom raspolaže Turistička organizacija Srebrenice odnosi se samo na period ljetne sezone, dok u zimskom periodu ponuda praktično i ne postoji.

„Što se tiče zimske sezone, ona ne postoji u turističkom smislu, osim lovnog turizma u određenom zimskom periodu. Nekad je u Srebrenici postojalo skijalište, ali nije atraktivno za ponovno pokretanje“, rekao je Sead Jahić, direktor TO Srebrenica.

U Turističkoj organizaciji Srebrenice uposlena su dva nova radnika koja će raditi na poslovima u Turističkom informativnom centru opštine Srebrenica. Na pitanje da li postoji potreba za novim radnim mjestima, Jahić je rekao da “ne može sve raditi jedan čovjek”.

Budžet Turističke organizacije Srebrenica za 2016. godinu je 68.000 KM, 2015. 46.000,dok je 2014. godine budžet bio 40.000 KM.

Protekle tri godine nije bilo novih aktivnosti ove turističke organizacije osim što Srebrenica odnedavno raspolaže sa desetak turističkih vodiča koji su spremni voditi grupe u obilazak naše opštine.

„Potreba za turističkim vodičima postoji. Radimo na tome da njihova imena i kontakte uvrstimo na našu web stranicu, kako bi se budući posjetioci Srebrenice mogli informisati i o mogućnostima organizovanog obilaska turističkih destinacija na našoj opštini.“, dodao je Jahić.

Veliki problem, kako su nam potvrdili u ovoj organizaciji, predstavlja i nedostatak finansijskih sredstava za odlazak na više sajmova, pa i onih značajnih u regionu.

Jedna od novina biće instalacija Interaktivnog info pulta koji će raditi 24 sata i koji će biti prvi svoje vrste u regionu, kao i upotreba Guber voda uz nadzor ljekara.

U Srebrenici postoji samo “crni turizam”

Najveći broj posjeta domaćih i stranih turista je ostvaren u Memorijalnom centru, gdje je prošle godine bilo više od 150.000 posjeta.

Glavni turistički potencijali Srebrenice nakon rata nikada nisu obnovljeni. Ove godine očekuje se početak rada Banje Guber, barem je  tako najavljeno.

Turistička organizacija Srebrenice sa svojim radom počela je 2005. godine, na osnovu odluke tadašnje Skupštine opštine Srebrenica i za cilj ima promociju turističkih potencijala kojima obiluje naša opština.

„Banja Guber je bila osnovni generator razvoja turizma. Na sceni su mnogi drugi manje važni turistički potencijali, koji nisu zanemarivani, ali ipak je banja kičma razvoja cjelokupnog srebreničkog turizma“, objašnjava Jahić.

Pored banjskog turizma koji čeka ponovno pokretanje sa mrtve tačke, Turistička organizacija radi i na promociji kanjona rijeke Drine, jezera Perućac, seoskog, lovnog i ribolovnog turizma.

Poznato je da u Srebrenicu tokom cijele godine dolazi veliki broj turista, ali to su obično jednodnevne ekskurzije. Jahić je takođe istakao da podaci o obavljenom broju noćenja u Srebrenici nisu pouzdani.

„Broj noćenja izračunavamo po broju uplaćene boravišne takse koju uplaćuju registrovani privredni subjekti. Podatak je da se u Srebrenici, u toku jedne godine, obavi od 2.000 do 2.500 noćenja. Cijena boravišne takse iznosi 2 KM po noći i osobi. Problem je što se veliki dio noćenja obavlja u takozvanoj ‘sivoj zoni’, ta noćenja uopšte nisu registrovana“, naglasio je Jahić.

Ukupan promet u turizmu, u našoj opštini, tokom prošle godine još nije utvrđen. Ipak, od boravišne takse je naplaćeno oko 4.000 KM, od čega se 30 odsto uplaćuje Turističkoj organizaciji Republike Srpske.

Piše: Bekir Halilović

You must be logged in to post a comment Login