Sad je njihovo vrijeme: Zašto treba jesti šljive

Slatki, sočni ukus je samo jedan od razloga da šljive uključite u svakodnevnu prehranu. Drugi je vaše zdravlje.

Postoji 140 vrsta šljiva, a sve su bogate ugljenohidratima, imaju nizak nivo masnoća i svega 46 kalorija na 100 g, pune su vitamina A, C i E, kalcija, magnezija, vlakana i kalija.

Svježe šljive su odličan izvor vitamina A i beta-karotena koji je neophodan za zdravlje očiju, ali i suve šljive imaju izvrsna ljekovita svojstva. Suve šljive su bogate vitaminom K i kalijem, te na 100g sadrže oko 6,1 gram vlakana.

U nastavku pročitajte nekoliko razloga da uključite šljive u svoju svakodnevnu ishranu.

Šljive štite vaše srce

Jedna svježa šljiva (u prosjeku) sadrži 113 mg kalija, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska  i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Pomažu pri probavi

Šljive su kao stvorene da pomažu crijevima da rade svoj posao. Pune su topivih i netopivih vlakana. Topljiva vlakna usporavaju probavu i pomažu tijelu da apsorbuje hranjive tvari iz hrane, a netopiva vlakna pomažu da hrana prođe brže kroz crijeva. Šljive sadrže sorbitol (glucitol), prirodni alkohol baziran na šećeru koji privlači vodu u debelo crijevo i omekšava stolicu.

Smanjuju visinu šećera u krvi

Prema Nutricionistima Kanade, šljive se rangiraju nisko na glikemijskom indeksu, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete visinu šećera u krvi i smanjite rizik od tip 2 dijabetesa.

Istraživanja su pokazala da konzumiranje šljiva može pomoći u smanjenju visine glukoze u krvi i triglicerida u tijelu. Flavonoidi prisutni u šljivama pokazuju zaštitne učinke protiv otpornosti na insulin i pomažu pri povećanju osjetljivosti insulina u tijelu.

Šljive pomažu kostima

Istraživači sa Floride i Oklahoma Univerziteta testirali su 12 mjeseci dvije skupine žena u postmenopauzi. Jedna skupina je jela 100 grama suvih šljiva dnevno (oko 10 šljiva), a druga je jela 100 grama sušenih jabuka. Obje skupine su konzumirale kalcijum i vitamin D kao dodatak. Rezultati su pokazali da je grupa koja je jela suve šljive imala znatno veću gustoću kostiju u kralježnici i podlaktici.

Poboljšavaju pamćenje

Samo tri do četiri šljive (pogotovo suve) dnevno mogu pomoći da neutralizirate stanice štetnih slobodnih radikala koji (negativno) utiču na pamćenje.

Istraživanja su pokazala da su flavonoidi prisutni u šljivama djelotvorni kod zaštite od dobnog kognitivnog oštećenja. Redovno konzumiranje šljiva takođe pomaže u sprečavanju starosnih neurodegenerativnih poremećaja kao što su Alzheimerova i Parkinsonova bolest.

Pomažu očima

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti “Degeneracija makule”, koja se javlja uglavnom kod starijih osoba.

Šljive sadrže vitamin A i beta-karoten, koji su korisni u održavanju zdravog vida i sprječavanju starosne makularne degeneracije. Šljive takođe štite tkiva mrežnice i pružaju zaštitu od oštećenja uzrokovanih UV zračenjem.

Izvor: Pixelizam.com

You must be logged in to post a comment Login