Probudili ste se s glavoboljom? Evo koji mogu biti razlozi

Prema istraživanju iz 2004. godine, jedna od 13 osoba probudi se s glavoboljom, a postoji nekoliko razloga zbog kojih imate bolan početak dana.

Često vaše jutarnje glavobolje nisu nešto zbog čega biste trebali biti pretjerano zabrinuti. One mogu biti uzrokovane zbog previše pića koje ste popili prethodne noći ili čak nečim što ste pojeli.

Apneja u snu – Hronične jutarnje glavobolje su obično ili migrena ili glavobolja napetosti. Migrena se često osjeća kao pulsirajući bol na jednoj strani glave, zajedno sa simptomima kao što su osjetljivost na svjetlost ili mučnina.

Tenzijske glavobolje se obično osjećaju kao jak pritisak oko glave. Vjerovatnije je da ćete ovo doživjeti ako patite od anksioznosti ili depresije.

Kakvu god glavobolju da imate ona bi mogla biti uzrokovana apnejom u snu – to je kada vaše disanje prestaje i počinje u snu. Pojam “apneja” označava prestanak disanja, stoga apneja u snu predstavlja grupu poremećaja spavanja u kojima disanje ponavljano prestaje na kraći period. Iako “prestanak disanja” zvuči poprilično dramatično, ovaj poremećaj nije uvijek toliko lako prepoznati. Osobe koje boluju od apneje u snu obično nisu svjesne simptoma koji se javljaju tijekom spavanja – hrkanje, teško disanje, gušenje, naglo buđenje.

Škrgutanje zubima – Još jedna noćna navika koja vam može izazvati jutarnju glavobolju je škrgutanje zubima. Mnogi od nas neće ni shvatiti da to radimo. Ova navika može razviti veliku napetost u vašoj čeljusti, što zauzvrat može uzrokovati jaku jutarnju glavobolju.

Simptomi škrgutanja zubima mogu uključivati: bol u licu, vratu i ramenima, bol u vilici, uhu te poremećen san.

Loš san – Nesanica uključuje loše spavanje, buđenje tokom noći i osjećaj umora nakon buđenja, a mnogi je dožive u više navrata u svom životu.

Loš kvalitet sna može uzrokovati glavobolje, a poboljšani kvalitet sna može pomoći u njihovom ublažavanju. Mnogo je stvari koje mogu uzrokovati vaš loš san i nesanicu, od stresa, anksioznosti i depresije do alkohola, kofeina i nikotina ili neugodnog okruženja za spavanje.

Koristite previše lijekova protiv bolova – Prečesto ili predugo uzimanje lijekova protiv bolova bez recepta (OTC) može uzrokovati glavobolju zbog pretjerane upotrebe lijekova.

Buđenje s glavoboljom može značiti da previše koristite lijekove, jer se vaše tijelo povlači iz njih preko noći. Ljekari savjetuju da lijekove koristite ne više od 10 dana mjesečno ili nekoliko puta sedmično.

Hrana ili piće – Alergije na hranu i preosjetljivost mogu izazvati migrene, prema studiji objavljenoj u Journal of Headache and Pain. Studija iz 2020. objavljena u časopisu Nutrients pokazala je da su obrađena hrana, prerađeno meso, crno vino i stari sir uobičajeni krivci. Kafa također može biti uzrok jutarnje glavobolje.

Anksiozni ste ili depresivni – Ako patite od anksioznosti ili depresije, možete biti skloniji glavoboljama, uključujući i jutarnje. Također, ljudi koji pate od migrene češće imaju depresiju ili anksioznost.

You must be logged in to post a comment Login