Pravila ishrane po krvnim grupama

Ishrana po krvnim grupama jedan je od čestih metoda izbora redukovanih režima unošenja namirnica. Prateći trendove zdrave ishrane, često i imperativ iste (čemu su umnogome doprinele društvene mreže), možemo da napravimo brojne greške, pa i da ugrozimo zdravlje.

Može li ishrana po krvnim grupama da se uzme “zdravo za gotovo”.

Stručnjaci naglašavaju da nijedan režim ishrane pa ni ishrana po krvnim grupama (ABO sistem) ne treba da se uzme “zdravo za gotovo” ili da se sprovodi napamet. Izbor namirnica “na svoju ruku” često može da bude efikasan u smislu gubljenja kilograma. Ali, ne smemo zaboraviti da ovako možemo da ugrozimo zdravlje. Svakako, treba osluškivati svoje telo. Međutim, i za zdrave i za osobe sa nekim zdravstvenim problemima može da bude rizično prihvatiti određeni režim, koji potpuno isključuje neku grupu namirnica.

Da li je ishrana po krvnim grupama dijeta

Takođe, jedino stručnjak može da nam razjasni razlike između dijete i redukcionog režima ishrane, odnosno načina ishrane sa ciljem gubljenja suvišnih kilograma. Suština je da u ishrani svake osobe moraju da budu zastupljene sve hranljive materije neophodne za pravilno funkcionisanje tela. Najgore je, napominju nutricionisti, gladovanje. Ono može čak i da ugrozi život i dovede do ozbiljnih psihofizičkih poremećaja.

Iako neki stručnjaci režim ishrane poznat kao ishrana po krvnim grupama smatraju dijetalnim, ono u čemu su svi decidirani jeste da mora da se sprovodi pod nadzorom. To podrazumeva najpre detaljnu ličnu anamnezu. Zatim, redovne kontrole opšteg zdravstvenog stanja, kao i česte laboratorijske analize. Kada se adekvatno sprovodi, ovaj način ishrane ima brojne prednosti. Utiče na bolje varenje, jača imunitet, ako je potrebno da se kilogrami eliminišu, to će se i desiti. Samim tim, opšte stanje organizma biće bolje. Osećaćete se lakše i zdravije.

Ishrana po krvnim grupama: Nulta (0) krvna grupa

Zajednička odlika za najveći broj osoba sa 0 (nultom) krvnom grupom jeste bazično brz metabolizam. Zbog toga teže podnose mleko i mlečne proizvode, ali i neko povrće i voće. Ono bez čega ne mogu (uz balansiranu ishranu) jeste fizička aktivnost.

Namirnice koje se preporučuju: sve vrste crvenog mesa, iznutrice (džigerica), morska riba i alge, spanać, beli i crveni luk, cvekla, brokoli, kelj, peršun, šljive (i sveže i suve)

Namirnice koje se ne preporučuju: mleko i mlečni proizvodi, karfiol, prokelj, kupus, pšenične pahuljice, kokosov orah, kukuruz, sočivo, senf, pasulj, kikiriki, brazilski orah

Namirnice koje su neutralne: jaja, pileće i pačje meso, tunjevina, šargarepa, krastavac, tikvice, jabuke.

Ishrana za krvne grupe A

Ono što je sa nultom zajedničko A krvnoj grupi jeste takođe nešto lošija tolerancija na mleko i mlečne proizvode. Imaju slabije lučenje želudačne kiseline i sklonije su, kažu podaci, insulinskoj rezistenciji. Za njih je pogodan vegetarijanski način ishrane ali u kontrolisanim uslovima, uz obaveznu nadoknadu vitamina B12.

Namirnice koje se preporučuju: belo meso, jaja, heljda, grašak, sočivo, kelj, šargarepa, brokoli, praziluk, zelena salata, keleraba, soja, jagode, smokve, šljive, limun i limeta

Namirnice koje se ne preporučuju: crveno meso, punomasno mleko, pšenica, kupus, paprika, krompir, crne masline, kokosov orah, pomorandže, mandarine, dinja, mango, banane
namirnice koje su neutralne: morska riba i alge, džigerica, kelj, spanać, brokoli, so.


Krvne grupe B i spisak namirnica

Preporučljive su gotovo sve namirnice, ali ne u istim i nikako u neograničenim količinama. Ove osobe često obolevaju od autoimunih bolesti i retkih virusnih infekcija. Sklone su većem riziku za razvoj dijabetesa, lupusa, multiple skleroze i hroničnog umora. Odlikuje ih dobro varenje, kao i gotovo apsolutna tolerancija na mleko i mlečne proizvode.

Namirnice koje se preporučuju: divljač, jagnjetina, jaja, meki sir, kefir, jogurt, prokelj, brokoli, kupus, patlidžan, paprike, maslinovo ulje, šljive, grožđe, banane

Namirnice koje se ne preporučuju: sočivo, kukuruz, pšenica, kikiriki, bundeva, susam, tofu, semenke suncokreta, lešnik, urme, kokosov orah.

Namirnice koje su neutralne: mleko, krompir, praziluk, džigerica, tikvice, spanać, zelena salata, pečurke, keleraba, narandže, jabuke, breskve, kivi, suvo grožđe, suve šljive.

Prednost ovih osoba je stabilan i tolerantan imunski sistem. Trebalo bi da meso unose u ograničenim količinama zbog smanjene želudačne kiseline, da ne bi došlo do nagomilavanja masnoća i viška kilograma. Probava im je lošija strana. Skloni su anemiji, srčanim i malignim bolestima.

Krvne grupe AB

Namirnice koje se preporučuju: morska riba, karfiol, cvekla, krompir, krastavac, plavi patlidžan, paradajz, beli luk, proso, šljive, smokve, ananas, kivi, brusnica, trešnje, grejpfrut, grožđe, limun

Namirnice koje se ne preporučuju: crveno meso, paprike, crne masline, kukuruz, semenke, šitaki pečurke, pomorandže, urme, banane, mango, nar, kokosov orah

namirnice koje su neutralne: zelena salata, krompir, kupus, praziluk, šargarepa, pečurke, spanać, mandarine, jabuke, dinja, borovnice, jagode, masline, ječam, pšenični griz.

Univerzalna pravila za one koji se hrane po ovom režimu ishrane

– tri glavna i tri sporedna obroka
– visok unos tečnosti (idealno voda) ali ne uz obrok
– jesti polako i obavezno žvakati hranu.

Izvor: Direktno.rs

You must be logged in to post a comment Login