Ovo su najbolji zimski grijači, koristimo ih u veoma malim količinama, a da li ih vi jedete?

Papričice u jela možete dodati svježe ili suhe, sjeckane, tucane, grubo ili fino mljevene u umake, variva, gulaše, supe, salate…

Zima je nekako rezervisana za jači i masniji jelovnik, no zimska hrana ne mora nužno biti teška niti mora podrazumijevati koji kilogram viška. I zimi se može biti u dobroj formi, zdravog tijela i duha uz pravilan i pametan stav prema prehrani.

Hladnoća nas tako prirodno tjera da se ugrijemo, a grijati se možemo i iznutra namirnicama koje će nas i utopliti i nabildati nam imunitet, poboljšati cirkulaciju i pokrenuti nas da ne budemo tromi i uspavani.

A sve to u malim dozama jer među najjačim “grijačima” su začini koje u jela dodajemo u malim količinama, tek prstohvat ili dva, pola, jednu ili dvije kašičice, kako ko voli i kako koji recept to zahtijeva. U prvom redu sve što je ljuto ili ljutkasto dići će temperaturu, ali i pospješiti probavu i djelovati protuupalno jer tvari koje pojedinim namirnicama daju obilježje ljutine ubrzavaju metabolizam, čime se sagorijevaju masti, a samim time nam postaje toplije. Dakle, imamo tri u jedan, a kad se još uzme u obzir i sam okus hrane, dobije se i užitak i zdravlje.

Pa počnimo s ljutim papričicama koje u sebi sadrže kapsaicin, a on je taj koji radi sve ono prije opisano. Ovi podizači temperature mogu se dodati u apsolutno sve, čak i u deserte, pogotovo one čokoladne, a odlični su i u kombinaciji s voćem. Izrežite svježi ananas na ploške, pokapajte ga medom ili agavinim sirupom, ako imate mente nabacite par listića i pospite sve čilijem. Papričice u jela možete dodati svježe ili suhe, sjeckane, tucane, grubo ili fino mljevene u umake, marinade, variva, gulaše, čobance, paprikaše, supe, salate, s njima možete zamijesiti tjesteninu ili hljeb ili jednostavno završiti dan šoljicom kakaa s malo mljevenog čilija ili se nagraditi ljutkastim čokoladnim mousseom. Kao i kapsaicin, tako djeluje i piperin kojega ima u papru, ali i gingerol iz đumbira i alicin iz bijelog luka, a svaka od ovih namirnica trebala bi biti dio barem jednog dnevnog obroka.

Naravno da svi ne vole papreno i ljuto, niti možda vole okus bijelog luka ili primjerice đumbira, no svi oni uz malo truda i mašte mogu biti potpuno nevidljivi u pojedinoj hrani, a da pritom odrade sve ono dobro za naše zdravlje. Uz to, kad kuhate, eksperimentišite, dodavajte po malo, isprobavajte i nastavite s igrom jer to vaše malo kulinarsko istraživanje može dovesti do nekih novih recepata koji bi mogli biti vaš ponos i dika. Ne sipajte odjednom sve i svašta jer nije bit da se sve na prvu “sprži”, ne valja ni pretjerivati, samo odmjereno, ali hrabro. I nikad ne zaboravite; bez pravilne prehrane lijek ne pomaže, uz pravilnu prehranu lijek nije potreban, piše Jutarnji.hr.

You must be logged in to post a comment Login