Ovo jedite posle 30 godine: Ako vam uđe u naviku, imaćete boljo život

Mnoge žene posle tridesete počnu brzo da dobijaju na težini.

Mnoge žene posle tridesete počnu brzo da dobijaju na težini. To se dešava iz više razloga: usporavanje metaboličkih procesa, smanjena fizička aktivnost, promena u načinu života. Dodatni kilogrami se stiču brzo i lako, ali da ih se oslobodimo svake godine postaje sve teže i teže. Međutim, postoji izlaz iz ove situacije. Ako organizujete pravilnu ishranu, dugo možete zadržati figuru zategnutom i lepom.

Pravilna ishrana ako imate između 30 i 40 godina

U ovom trenutku, mnoge žene ozbiljno preispituju svoj pristup ishrani u cilju održavanja mladosti i lepote. Sendviči i krompir na meniju su često zamenjeni povrćem i mlečnim proizvodima. Uverite se da se na vašem stolu svaki dan nalaze životinjski proteini, kao i hrana bogata vitaminima, antioksidantima, namirnice bogate gvožđem, magnezijumom, manganom i drugim elementima u tragovima.

Potrebno je da dnevno imate 4-5 obroka, a dnevni unos kalorijski treba varirati u sledećim opsezima: 3000 kcal za žene sa aktivnim stilom života; 2000 kcal za one koji nisu uključene u sport, i mnogo vremena provode u sedećem položaju.

Doručak treba da bude veoma hranljiv. Idealna jutarnja hrana su jaja, povrće i žitarice. Tokom ručka, dajte prednost mlečnim proizvodima: uzmite malo sira ili popijte čašu jogurta. Za ručak, se potrudite da jedete supu, ribu i povrće. Najbolja opcija za popodnevnu užinu je sveže voće, ali ako vodite aktivan način života, možete priuštite sebi mali slatki desert. Za večeru, skuvajte posno meso (piletinu, ćuretinu) sa svežim ili dinstanim povrćem. Pre odlaska na spavanje popijete čašu kefira ili pojedite malo sira.

Pravilna ishrana ako imate između 40 i 50 godina

Ovaj period u životu žene odlikuje početka hormonalne promene izazvane približavanjem menopauze. Ovi procesi često dovode do depresije, apatije, razdražljivosti, čestih promena raspoloženja. Jedite više ribe, orahe i povrća. Neophodno je smanjiti energetsku vrednost dnevne ishrane. U zavisnosti od aktivnosti unesite 1500 do 2000 kcal. Doručak je i dalje dovoljno zdrav i hranljiv. Dobar izbor je kaša od heljde sa malom šačicom oraha. Za užinu, pojedite bananu i komad (oko 20 grama) tamne čokolade: Ovi proizvodi povećavaju proizvodnju serotonina, koji poboljšava raspoloženje. Ručak treba da se sastoji od hrane niske masnoće supe i glavnog jela, kao što su živina i povrće. Za ručak možete jesti malo sezonskog voća. Večera treba da bude lagana, na primer bareno povrće i kriška posne ribe.

Glavni problem sa kojim se suočavaju žene u ovom dobu – je gubitak koštane mase zbog curenja kalcijuma iz skeleta. Da bi usporile taj proces, potrebno je da se odreknete slane hrane i jake kafe. Takođe je neophodno da se ograniči potrošnja životinjske masti. Žene u ovim godinama najbolje je da konzumiraju biljna ulja (kao što je ulje od lanenog semena i soja). Ova ulja su izvor fitoestrogena, koje normalizuju hormone tokom menopauze. Dnevni energetska vrednost ishrane ne bi trebalo da prelazi 1300 kcal. Za doručak se preporučuje porciju sira, za užinu nezaslađeno voće. Kuvana supa od povrća i parče kuvane ili dinstane ribe je odlična opcija za ručak. Za popodnevnu užinu – čaša mleka ili jogurta. A za večeru, možete jesti porciju pasulja i 100 grama posnog mesa. Ukoliko jedete u skladu sa ovim preporukama, možete zadržati dobru formu bez obzira na starost. Međutim ne zaboravite, takođe je potrebna gimnastika i druge fizičke aktivnosti za održavanje zdravlja, piše Novi početak.

You must be logged in to post a comment Login