Osam namirnica koje slabe imunitet

Imuni sistem je poput vratara koji štiti od napada raznih virusa i bolesti. Ishrana takođe igra ulogu u otpornosti.

Ako želite biti zdravi, jako je važno imati jak imuni sistem. Dr Mankul Gojal kaže da snažan imuni sistem pomaže u zaštiti od infekcija uzrokovanih bakterijama, parazitima i virusima. Zdrav imuni sistem neophodan je u borbi protiv raznih štetnih bolesti.

Pretjerana konzumacija određenih namirnica može usporiti rad imunog sistema.

Koja hrana može oslabiti imunitet?

Šećer

Bilo da se radi o čaju, kafi, milkšejkovima ili bilo kojem zaslađenom piću ili hrani, dodati šećer u pićima i hrani može uticati na imunitet. Prema studiji koju je objavila National Library of Medicine, visok unos šećera usporava funkciju bIJelih krvnih zrnaca u borbi protiv bakterija i virusa, što narušava rad imunog sistema, piše Aktivni.Metropolitan.

Prerađene hrane

Jedan od neprijatelja imunog sistema je prerađena hrana, jer sadrži mnogo natrijuma, nezdravih masnoća i vJeštačkih konzervanasa, što dovodi do hroničnih upala i, poslJedično, slabije imunološke otpornosti.

Alkohol

Ako imate naviku svako veče posezati za čašicom alkohola, možda bi bilo bolje da tu naviku barem malo promIJenite. Visok nivo konzumacije alkohola može potisnuti rad imunog sistema, što dovodi do infekcija i smanjene sposobnosti organizma da se bori protiv infekcija.

Pržena hrana i trans masti

Na rad imunog sistema može uticati pretJerana konzumacija pržene hrane, koja uzrokuje oksidativni stres i hronične upale. Takođe, brza hrana i pečena hrana sadrže mnogo transmasti koje slabe imuni sistem.
Hrana s visokim udjelom natrijuma

Hrana s visokim udelom natrijuma takođe može povisiti krvni pritisak i oslabiti imuni sistem.

Visoko rafinirane žitarice

Visoko rafinirane žitarice imaju nisku nutritivnu vrijednost i nizak sadržaj vlakana, što uzrokuje neravnotežu u crevnoj mikrobioti, koja je važna za imuni sistem.

Pretjerani kofein

Čak i kod unosa kofeina treba biti umjeren. Visok nivo kofeina u tijelu može negativno uticati na obrasce spavanja, što takođe utiče na imunitet.
Kako ojačati imunitet?

Većom apstinencijom od konzumiranja alkohola i pušenja doprinijećete boljem imunom sistemu. Ostali načini jačanja imunog sistema su:

Jedite uravnoteženo i redovno se hidrirajte

Uravnotežena ishrana može vam pomoći da postignete zdravu težinu i spriječite pretilost, koja takođe može imati štetne efekte na imuni sistem. Uravnotežena ishrana bogata nutritijentima podstiče rad imunog sistema, stoga je neophodno unositi dovoljno povrća, voća, minerala, zdravih masnoća i namirnica bogatih antioksidansima. Takođe, pobrinite se da pijete dovoljno vode tokom dana.

Redovna fizička aktivnost i kvalitetan san

Za poboljšanje rada imunog sistema uključite u svoju rutinu fizičku aktivnost umjerenog intenziteta. Ne zaboravite na kvalitetan san, koji traje od sedam do osam sati, jača imuni sistem, a samim time smanjuje rizik od infekcija.

Pronađite načine za upravljanje stresom

Visok nivo stresa štetan je za imuni sistem. Budući da je teško u potpunosti izbjeći stres, u svoj dan dodajte aktivnosti za smanjenje stresa, poput meditacije, šetnje prirodom, tehnika disanja i svega onoga što vas najviše opušta, piše N1.

You must be logged in to post a comment Login