Nikako da pronađu lijek za crne tačke

Putevi u Republici Srpskoj u posljednje dvije godine postali su bezbjedniji, ali crne tačke na kojima se događa najviše saobraćajnih nesreća i dalje zadaju glavobolje i vozačima i stručnjacima te je važno nastaviti njihovo obilježavanje i otklanjanje.

Ukazali su na to iz Glavne službe za reviziju javnog sektora RS analizirajući preporuke izrečene 2013. godine na reviziju učinka pod nazivom “Bezbjednost saobraćaja na putevima u RS”. Revizori su razmatrali šta je s ciljem podizanja bezbjednosti učesnika u saobraćaju urađeno od 2014. do 2016. godine, kako bi utvrđeni propusti bili ispravljeni.

“Institucije su u protekle dvije godine, u manjem ili većem obimu, uglavnom započele sa sprovođenjem preporuka, što je dalo rezultate u pogledu poboljšanja stanja bezbjednosti na putevima”, naveli su revizori i dodali da su u tom cilju modernizovane kontrole saobraćajne policije, odnosno nabavljeni novi radari i uređaji za mjerenje prisustva alkohola u organizmu te sprovedene brojne preventivne kampanje.

“To je dovelo do smanjenja broja poginulih i teško povrijeđenih osoba u saobraćaju u 2016. godini”, navedeno je u izvještaju.

Ipak, dodaju da opasna mjesta ili crne tačke, na kojima su vrlo česte saobraćajne nesreće, i dalje nisu otklonjeni.

“Putevi RS su započeli aktivnosti na upravljanju opasnim mjestima, ali se to ne odvija dinamikom potrebnom za efikasno djelovanje s ciljem poboljšanja bezbjednosti puteva. Značajnije aktivnosti u svrhu upravljanja opasnim mjestima započete su lani, a možemo očekivati da će u 2017. godini biti završeno obilježavanje i otklanjanje nekoliko opasnih mjesta”, navedeno je u izvještaju.

Revizori su imali zamjerki na obilježavanje opasnih mjesta na putevima kojima upravljaju lokalne zajednice.

“Skoro sve intervencije na tim putevima su izvođene na gradskim ulicama, dok se pitanjem opasnih mjesta na lokalnim putevima nije posvećivala značajnija pažnja”, navedeno je u izvještaju.

Dodato je i da “Putevi RS” nisu uspostavili jedinstven način upravljanja brzinama na putevima za koje su nadležni.

Revizori su istakli da su određene korekcije napravljene u Ministarstvu unutrašnjih poslova RS, počevši od jačih kontrola do promjena u svojim redovima. Neke od mjera, prema mišljenju revizora, nisu dale željene rezultate, a jedna od njih je je prisustvo krim-inspektora sa patrolama na terenu.

Direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja Srpske Milija Radović kaže da su revizorski nalazi dobre smjernice u kom pravcu se treba dalje kretati kako bi putevi bili bezbjedniji. Ocjenjuje da su, imajući u vidu sve date preporuke, najmanje zaživjele one koje se tiču identifikacije opasnih mjesta.

“Treba da radimo na tome da imamo što manje nesreća, a pred nama je u narednom periodu identifikacija i sanacija tih opasnih mjesta i njihovo otklanjanje. Tu ima dosta prostora za dalje smanjenje broja saobraćajnih nesreća”, rekao je Radović.

Urađeno

– modernizacija kontrola saobraćajne policije

– preventivne kampanje

Nije urađeno

– obilježavanje i otklanjanje opasnih mjesta

– upravljanje brzinama

Izvor: Glas Srpske

You must be logged in to post a comment Login