Najvredniji automobilski brendovi na svijetu

Najnovija studija kompanije Millward Brown pokazuje da Toyota nastavlja višegodišnju dominaciju među velikim svjetskim markama automobila.

Vrijednost brenda Toyota procijenjena je na 29,5 milijardi dolara, što predstavlja rast od 2 odsto u odnosu na prijethodnu godinu. U studiji koja se objavljuje svake godine, rangirano je 100 najvrednijih svjetskih brendova iz svih industrijskih oblasti, a Toyota je u posljednjih 11 godina čak 9 puta dobila zvanje najvrednijeg automobilskog brenda na svijetu.

Drugo mjesto zauzeo je BMW koji je takođe uvećao svoju vrijednost za 2 odsto, na 26,8 milijardi dolara. Treći je još jedan proizvođač luksuznih automobila iz Njemačke – Mercedes, čija vrijednost je procijenjena na 22,7 milijardi dolara, uz godišnji rast od 4 odsto.

Hondi je pripalo četvrto mjesto, Fordu peto, dok je šesto mjesto rezervisano za Nissan. Audiju je pripalo tek sedmo mjesto, a Land Roveru osmo, dok je Porscheu dodijeljeno deveto mjesto.

Po prvi put među 10 najvrednijih auto-marki plasirao se Tesla Motors, čija vrijednost kao brenda iznosi 4,4 milijarde dolara. Kompanija iz Kalifornije zauzela je 10. mjesto prije svega zahvaljujući tome što je od potencijalnih kupaca primila čak 400.000 narudžbina za novi električni Model 3.

Generalno, najvredniji svjetski brend je Google (koji je preoteo poziciju br. 1 od kompanije Apple). Njegova vrijednost procijenjena je na 229,2 milijarde dolara. Apple je drugi (228,5 milijardi dolara), dok je na trećem mjestu Microsoft (121,8 milijardi dolara).

Toyota je na listi prvih 100 zauzela 28, BMW 33, a Mercedes 39. mjesto. Ostali auto-brendovi su daleko iza.

Izvor: Glassrpske.com

You must be logged in to post a comment Login