Ovo je plan mršavljenja za osobe koje nemaju mnogo slobodnog vremena

Ako patite od hroničnog nedostatka slobodnog vremena a želite da smršate, ovo je dijeta za vas.

Imajući na umu život zaposlenih ljudi dr. Melina Jampolis napisala je knjigu The Busy Person’s Guide to Permanent Weight Loss u kojoj donosi svoju dijetu za (pre)zaposlene bez žrtvovanja vremena i brojnih obaveza.

Melinda Jampolis je i nutricionistkinja s bogatim iskustvom pomaganja pojedincima da smršaju, održe postignutu tjelesnu težinu i budu zdravi.

Isti princip dijete ne može se apsolutno primijeniti na svakoga zato Melina donosi niz savjeta koje svako prilagođava vlastitom životnom stilu. Dijeta se temelji na sedam principa:

1. Povećajte volumen hrane odnosno jedite hranu  bogatu vodom i hranjivim materijama, a siromašnu kalorijama. Konkretno, na jelovniku planirajte puno voća, povrća, supica i niskomasnih mliječnih proizvoda. Hrana bogata vlaknima je takođe važan dio dijete zato uključite žitarice i mahunarke u ishranu. Sljedeći ovaj princip nije potrebno smanjivati porcije čime se izbjegava gladovanje.

2. Ograničite unos tečnih kalorija jer je vrlo lako pretjerati s unosom zaslađenih gaziranih napitaka, sokova, sportskih napitaka i alkoholnih pića i nesvjesno unijeti previše energije koja se zatim skladišti u masno tkivo.

3. Budite uvijek spremni na poslu bez obzira na količinu stresa. Konkretno na radnom mestu se okružite svježim i suhim voćem, orašastim plodovima i niskomasnim jogurtima kako bi u trenucima kada vam „padne šećer“ posegnuli za niskokaloričnim opcijama. Takođe, autorka dijete preporučuje da jedete iz manjih posuda i pijete iz manjih čaša kako biste lakše kontrolisali porcije.

4. Ne vježbatej samo u teretani jer je jasno da je zaposlenima teško da postignu preporučenih pola sata intenzivne vježbe svakodnevno. Za veću tjelesnu aktivnost koristite stepenice umjesto lifta, hodajte ili idite biciklom na posao, u kancelariji hodajte dok telefonirate…

5. Ne razmišljajte na način „sve ili ništa“ s obzirom na to da nitko nije savršen i povremeno uživanje u omiljenoj hrani neće uništiti postignute rezultate.

6. Planirajte unaprijed, posebno obroke na poslu. Salate od tjestenine ili raznih žitarica s povrćem, sirom, mahunarkama ili piletinom s grila je vrlo lako napraviti, oduzimaju tek malo vremena i štede budžet.

7. Uvijek imajte plan B, ako zbog poslovnih obaveza ne stignete na planiranu fizičku aktivnost ili ne ponesete ručak sa sobom. U torbi uvek imajte proteinske pločice ili suvo voće kako bi se  ublažila glad između obaveza, a fizičku aktivnost nadoknadite šetnjom ili drugom aktivnošću koja ne oduzima vrijeme.

Prednosti dijete

Dijeta donosi niz praktičnih savjeta kako uz malo vremena postići cilj u modifikaciji prehrambenih navika i tjelesne aktivnosti. Uprkos propagiranju dodataka ishrani naglasak je na zdravom životnom stilu koji je nužan za postizanje i održanje vitke linije. Gubitak kilograma je postepen čime nema rizika od jo-jo efekta. Takođe, nema gladovanja niti zabranjenih namirnica.

Nedostaci dijete

Iako je naglasak na uravnoteženoj i raznolikoj ishrani, u osnovi autorka preferira unos proteina, a unos ugljenih hidrata je znatno manji nego što predlažu nutricionističke preporuke. Takođe, moguć je prenizak unos masti nužnih za normalno funkcionisanje organizma. Liberalni savjeti nisu primjereni za osobe koje motiviše strukturirani plan mršavljenja. Takođe, nedostaju konkretne količine pojedinih grupa namirnicama i porcije čime je u stvari riječ o uopštenim savjetima, a ne programu za pojedinca.

Primjer jelovnika

Doručak

  • Omlet s povrćem, hljeb

Međuobrok

  • Proteinska pločica

Ručak

  • Rižoto s piletinom, salata
  • Međuobrok

Voće po želji

  • Jogurt

Večera

  • Gusta supa od povrća
Izvor: Stvarukusa.rs

You must be logged in to post a comment Login