Kako najlakše smanjiti žudnju za slatkim

Nutricionisti znaju da je teško živjeti bez šećera kada smo toliko navikli na njega te se s pravom čini da je izbacivanje slatkog iz života gotovo pa nemoguća misija.

Izbaciti slatko ne znači samo izbaciti iz prehrane kolače i slatkiše, iako je i taj mali dio već dovoljno težak i za mnoge nepremostiv problem, pa se izbacivanje te štetne namirnice iz svakodnevne prehrane doista čini nemogućim.

No što kad bismo vam rekli da rješenja ipak ima te da će vam život čak i nakon izbacivanja bijelog šećera i dalje biti dovoljno sladak da nećete patiti? Zvuči li vam to dovoljno motivirajuće da ipak pokušate?

Ovo je 20 kratkih naputaka uz koje će reduciranje šećera proteći znatno lakše. Savjete su na portalu Women’s Health otkrili nutricionisti.

1. Budite pripravni

Ljudi najčešće posežu za slatkim kad su gladni pa se osigurajte da u napadaju gladi nemate nikakav slatkiš pri ruci. Radije si namjestite voćku ili mali sendvič s maslacem od kikirikija.

2. Nemojte dozvoliti da vam šećer naglo padne

To znači da si ne biste smjeli dozvoliti veliku glad, a na to možete utjecati i prethodnim obrokom punim vlakana i zdravih ugljikohidrata koji će postepeno otpuštati energiju i dulje vas držati sitima.

3. Iskušajte drugačije okuse

Mnogi se ne mogu odlijepiti od bijelog šećera jer im je taj okus toliko poznat i baš bi zato trebali probati neke drugačije kombinacije okusa. Zvučat će čudno, no kad vam se jede slatko pokušajte pojesti šaku orašastih plodova začinjenih ljutim začinima. Ljutina će bolje stimulirati okusne pupoljke od čokolade.

4. Izbjegavajte tvorničke napitke

Za njih se već odavno zna da u sebi imaju goleme količine bespotrebnog šećera pa ih se klonite u svakoj prilici.

5. Mirišite slatko

Mnogi su ljudi priznali da im je kod odricanja od slatkog najviše pomoglo to što su s vremena na vrijeme pomirisali nešto aromatično i slatko – čokoladu ili vaniliju.

6. Provjeravajte naljepnice na proizvodima

Čak i proizvodi za koje vam nikada ne bi palo na pamet da su puni šećera, velika je vjerojatnost da jesu, i zato su ti skriveni šećeri često puno veći problem od onih koje svjesno unosimo u organizam.

7. Imajte rezervni plan, uvijek

Znamo da je vrlo lako sa sobom ponijeti čokoladu ili paketić keksa, ali je jednako lako u torbu ubaciti naranču ili barem zdravu tamnu čokoladu, a još je lakše ako unaprijed znate kad vas obično svladava želja za slatkim i u to vrijeme više si nemojte dozvoliti da budete u blizini šećera. Bit će vam lakše ako ćete imati plan.

8. Jedite i prije nego što postanete gladni

Još jedan dobar trik da se zauvijek riješite ovisnosti o slatkim zalogajima je onaj da si ne dozvolite pravu glad. Zdravije je jesti više porcija tijekom dana pa tako planirajte i svoju prehranu, kako biste izbjegli onaj prazan hod između obroka kad obično i posežemo za slatkim.

9. Začinite si dan

Kad poželite zasladiti obrok, umjesto šećera odaberite zdravije alternative poput cimeta ili meda.

10. Žvačite

Želju za slatkim možete ubiti žvakaćom gumom, onom bez šećera, jer ćete žvakanjem ublažiti žudnju za hranom, kad znate da vam još nije vrijeme ni za mali ni veliki obrok.

11. Odite vježbati

Ako je ovisnost o šećeru mentalni poremećaj onda ćete boljom mentalnom strategijom uspjeti pobijediti i na tom polju. Zato se, kad osjetite žudnju za slatkim, prihvatite vježbanja, a endorfini koje će organizam tada otpustiti pogodit će vaše centre za nagradu i tako više nećete imati potrebu za dodatnom nagradom.

12. Planirajte što ćete jesti za međuobrok

Puno je istraživanja već dokazalo da ljudi zbog lošeg planiranja obroka jedu i do 50 posto više kalorija, a tu su najveći krivac upravo međuobroci. Možda je stoga bolje fokusirati se na planiranje što ćete grickati, kako biste pravilnim odabirom smanjili unos kalorija i šećera.

13. Ne odričite ga se naglo

Čak i kad je riječ o lošim šećerima ni njih ne trebate izbaciti odmah sve. To se ne savjetuje nikome pa se toga i držite. Za početak izbacite tvorničke deserte, zamijenite ih zdravom čokoladom i zdravim alternativama, a potom se postepeno fokusirajte na izbacivanje namirnica sa skrivenim dozama šećera.

14. Spavajte dovoljno

Već znamo da je nedostatak sna jedan od krivaca pretilosti, a isto je i kad pričamo o lošoj ovisnosti o šećerima. To znači da će više sna bolje odmoriti vaš organizam te će on manje tražiti utjehu u lošim nagradama.

15. Kad izbacujete šećere, jedite češće i više povrća

Mnogi će poželjeti slatko zamijeniti slatkim voćem, no bolja je varijanta zamijeniti ga povrćem, jer ćete tako pojesti manje kalorija, a dobiti više vlakana koji će vas dulje držati sitima i zadovoljnijima.

16. Smirite se, prošećite

Stres je uz naviknutu žudnju također veliki krivac ovisnosti o slatkom pa se svakako potrudite smiriti prije nego što odmah posegnete za čokoladom.

17. Promijenite sklop u glavi

Slatko mnogi smatraju određenom nagradom, iako šećeri u stvarnosti djeluju kao kazna. Pokušajte stoga okrenuti sklop pa ćete se s vremenom imati sve manje potrebe – kažnjavati.

18. Ne maštajte samo o slatkom

Ponekad i sama pomisao na slatko može izazvati nekontroliranu glad pa stoga umjesto maštanja o čokoladnom kolaču koji ćete si priuštiti odmah nakon večere već prije obroka zamislite nešto drugo i zdravije što biste si smjeli priuštiti. Zašto na isti način ne biste žudjeli za jabukom, orasima i cimetom?

19. Kuhajte svoje obroke

Umaci, dresinzi i druga prerađena hrana u svim oblicima ima dodane šećere koje možete izbjeći kuhanjem vlastitih jela. Tako sigurno nećete dodati (toliko) šećera niti u umake, majonezu, meso….

20. Zeznite svoju žudnju

Ako vam šećeri najviše nedostaju ujutro, u doručak uključite voće, ali nemojte pretjerivati s medom ili drugim zdravijim šećerima.

Tada radije pojedite malo više voća pa ćete s vremenom smanjiti i ovisnost o zdravim varijantama slatkog, jer poanta nije bijele šećere zamijeniti zdravijima nego u potpunosti smanjiti količinu slatkoga.

Izvor: Index.hr