Kompjuteri na pragu novog uspona

Iako industrija peronalnih računara godinama bilježi konstantan pad prodaje, situacija bi se mogla uskoro promijeniti.

Globalna prodaja desktop računara, nekada velike okosnice poslovnog i ličnog života modernog čovjeka, godinama je u padu. Koliko su stvari loše za industriju pokazuju poslovni rezultati za prošlu godinu, u kojoj je prvi put od 2008. prodato manje od 300 miliona računara. Statistički gledano, PC industrija bilježi pad prodaje od desetak posto godišnje.

Ti podaci, smatra Sead Fadilpašić, freelance novinar za oblasti informatike i tehnologije iz Sarajeva, nisu neočekivani, niti pretjerano zabrinjavajući.

“Industrija računara redovno prolazi kroz svoje cikluse. Proteklih godina svjedočimo padu prodaje računara, ali i to će imati svoj kraj, kada će se stvari promijeniti i onda će prodaja ponovno ići uzlaznom putanjom.”

Na te cikluse znatno utječu dešavanja na polju računarskog hardvera i operativnih sistema, tako da se očekuje da bi kraj ove godine mogao biti prekretnica zbog izlaska nove linije Intelovih procesora i šireg prihvaćanja operativnog sistema Windows 10, kako u korisničkom, tako i u korporativnom sektoru.

Fadilpašić napominje da PC industrija nije jedina koja je u padu.

“Isti trend je prisutan u svim granama gadgeta – tableti, pametni telefoni…svi oni bilježe pad prodaje. Korisnici su jednostavno zasićeni i ne mijenjaju toliko svoje uređaje.”

Važnost desktopa

Ono što će PC industriji osigurati dugotrajnost na tržištu i spriječiti je da izumre je nezamjenjivost tih uređaja, smatra Tihomir Stančević, urednik hardver časopisa “Svet Kompjutera”.

“Desktop računari ne izumiru, jer će oni, još neko vreme, biti jedina moguća alatka za profesionalnu primenu u svim delatnostima gde je potrebna velika procesorska snaga, veliki ekran, jači grafički podsistem, više prostora za smeštaj podataka… Bez desktopa i dalje ne mogu raditi projektanti, animatori, grafičari, fotografi…”

On podsjeća da se računarski hardver uvijek razvijao istim tempom, ali da su se zahtjevi korisnika, omogućeni brzim napretkom softvera i diktirani, prije svega, novijim operativnim sistemima, periodično postajali drastično jači, što je dovodilo do relativno česte nadogradnje uređaja koje koristimo.

“Hardver nam je bio ‘usko grlo’ kada smo hteli da pređemo sa tekstualnog na grafički režim rada, sa modema na brzi internet, sa statične slike na video, sa diskete na CD, sa nižih rezolucija na sliku visoke definicije, sa stripolikih slika na fotorealističnost… Ulaganja u nove konfiguracije sada nisu tako često potrebna, što je jedan deo razloga za smanjenje prodaje desktop računara.”

Tako operativni sistemi sve manje donose novitete, kao da se tu više nema šta novo “smisliti”, te je u tom smislu sve rjeđa situacija da neko kupuje računar koji je takav da može “potjerati” određeni, najnoviji operativni sistem.

“Windows 10 je sasvim upotrebljiv i na računarima kupljenim pre nekoliko godina.”

Velikan PC industrije Hewlett-Packard dugo pokušava opstati na tržištu režući troškove, pa je u proteklih dvije godine otpustio ili najavio otpuštanje više od 80.000 uposlenika. Nova odluka je pokretanje linije Omen računara, namijenjenih ljubiteljima videoigara.

Gameri su poznati kao zaluđenici kada su u pitanju njihovi mehanički ljubimci te često nadograđuju svoje računare kako bi se mogli nositi s najzahtjevnijim igrama na tržištu.

Dvostruki problem

Međutim, tu leži dvostruki problem, smatraju stručnjaci za IT tržište. S jedne strane, gameri predstavljaju suviše mali dio tržišta da bi se na njega industrija mogla osloniti, a s druge strane, oni nisu pretjerani ljubitelji brendiranih računara.

“Zbog svoje tehničke potkovanosti, gameri će prije kupovati zasebne komponente pa sastaviti računar po svojoj volji, koji će vremenom dio po dio moći nadograditi, nego što će se odlučiti za neku gotovu konfiguraciju”, ocjenjuje Fadilpašić.

Dodaje da se u te brendirane gaming računare često ugrađuju komponente koje se ne mogu prodati na tržištu, a onda pod nekim privlačnim imenom prodaju manje iskusnim ljubiteljima videoigara.

Ono što bi moglo pomoći PC industriji da uđe u uzlazni ciklus prodaje je dolazak uređaja za virtualnu realnost i proširenu stvarnost, koji zahtijevaju naprednije računarske konfiguracije za svoj rad.

“Iako se ti uređaji reklamiraju kao dodatak za ljubitelje videoigara, stvarnost je da će oni više primjene naći u obrazovanju, nauci, tehnologiji, ali i u svakodnevnoj zabavi običnih korisnika, što znači veći broj prodatih novih računara.”

Ipak, na ove uređaje treba čekati još dvije-tri godine prije nego što postanu relevantan faktor na tržištu.

Ono što je važno je da i kada PC industrija uđe u ciklus rasta prodaje, on neće biti stalan. Ti ciklusi – i pada, i rasta prodaje – obično traju po pet-šest godina. U industriji ništa nije stalno.

Izvor: Al Jazeera

You must be logged in to post a comment Login