Često su vam hladne ruke i noge, e ova hrana može da vas zagreje

Hladne ruke i noge mogu biti posledica nekih bolesti, loše cirkulacije, ali i manjka vitamina i minerala koji obezbeđuju telu osećaj toplote. Zima je doba godine koje zahteva redovnu i dobro izbalansiranu ishranu, kako bismo izbegli dodatni osećaj hladnoće. Određene namirnice i jednostavna šetnja u trajanju od 30 minuta dnevno mogu da nas dobro zagreju.

Namirnica koja ne može da nas ugreje

Uprkos ustaljenom verovanju da alkohol ima mogućnost da nas ugreje, stručnjaci naglašavaju da sve studije pokazuju da alkoholna pića smanjuju telesnu temperaturu i pojačavaju rizik od osećaja hladnoće.

Kada je spoljna temperatura niska, krv se preusmerava na grejanje unutrašnjih organa pa onda imamo osećaj da su nam hlade ruke i noge. Dobre cipele i rukavice su brzo rešenje, ali najbolji način da se borimo protiv hladnoće je određeni način ishrane koji će nam obezbediti puno energije i tokom zimskih dana.

Kako đumbir i bosiljak greju hladne ruke i noge?

Đumbir nije samo začin za čaj ili kolače već i namirnica koja može da nas zagreje, ne samo da poboljšava ukus našeg čaja, već i pomaže da se zagrejemo, jer sadrži gingerol supstancu koja se koristi i u medicinske svrhe. Đumbir je efikasno pomoćno lekovito sredstvo kod mučnine i primenjuje se i za ublažavanje bolova.

Čaj od đumbira je odličan način da se ugrejemo i izbegnemo osećaj hladnoće u ekstremitetima. Listići bosiljka, kako se veruje sadrže supstance koje mogu da snize visok krvni pritisak, da regulišu povišen holesterol. Bosiljak je pomoćno lekovito sredstvo koje može da ublaži glavobolju, kožna oboljenja. Stručnjaci za ishranu navode da dodavanje đumbira i lista bosiljka u čaj ili u obrok može da nas zaštiti od osećaja hladnoće.

Koštunjavo voće greje organizam

Uvek je dobra ideja da u doručak dodate malo suvog voća koje sadrži mnogo vitamina i minerala. Suvo voće poput orašastih plodova, suvog grožđa i posebno badema obezbeđuju dovoljno energije i toplote organizmu, posebno u zimskim mesecima. Ove namirnice su u umerenim količinama dobar izbor za sve osobe koje žele da smanje telesnu težinu jer pružaju osećaj sitosti.

Ljuta papričica i biber spas za hladne ruke i noge

Ljuta papričica i biber kao dodatak varivima ili supama dobar su način da poboljšamo cirkulaciju i osećaj toplote. Kapsaicin koje sadrže ove namirnice odgovoran je za aktivaciju receptora na našem jeziku koji reaguju na ljuto. Upotreba kapsaicina pojačava cirkulaciju, ali snižava i nivo „lošeg“ LDL holesterola, navode neka istraživanja.

Žitarice od celog zrna i složeni ugljeni hidrati

Vlakna koje sadrže žitarice od celog zrna i složene ugljene hidrate probavni sistem mora da vari tokom dužeg vremena. Ovaj proces zahteva mnogo energije, ali u isto vreme i greje naš organizam.

Kako bi se ta vlakna i ugljeni hidrati razložili na esencijalne proteine i minerale, telo mora naporno da radi i stvara toplotu. Kada na ovaj način probudimo probavni sistem i metabolizam neće nam biti hladne ruke i noge.

Dovoljne količine vode nisu potrebne samo tokom leta već i zimi

Dovoljne količine vode su najprovereniji način da obezbedimo telu dodatnu toplotu. Tokom hladnih jesenjih i zimskih dana većina osoba nema potrebu da pije vodu, jer se i manje znojimo. Stručnjaci naglašavaju da je voda jedna od osnovnih namirnica odgovorna za volumen krvi i bolju cirkulaciju.

Voda je tečnost koja olakšava krvi da snabde svaku ćeliju našeg tela potrebnim elementima i na taj način pojača telesnu energiju. Ne zaboravite da pijete dovoljne količine vode i tokom zimskih dana.

Staro dobro mleko

Mleko je namirnica kojom su naši preci obično počinjali radni dan, ovo je hrana koja greje, pruža osećaj sitosti i pomaže da savladamo telesne i mentalne napore. Mleko je jedna od retkih namirnica koja nam pruža skoro svaki važan vitamin i mineral, sadrži kalcijum koji jača kosti, proteine za mišiće. Mleko je bogato kalijumom, fosforom, vitaminom D, vitaminom B12 koji je važan za nervni sistem, dok vitamin A jača imuni sistem, a B2 pretvara hranu u energiju.

Mleko je „paket“ neophodnih materija za naše telo, ali nema potrebe da se unose litarske količine mleka u organizam, dovoljna je i jedna čaša mleka kako bi zaštitili organizam i pružili telu prijatan osećaj toplote. Zima i jesen su i doba pojačanih respiratornih infekcija, a konzumacija mleka može da ublaži osećaj grebanja u grlu i smiri kašalj.

Izvor: eKlinika

You must be logged in to post a comment Login