5 neobičnih simptoma PMS-a za koje verovatno niste znali

Žene koje vode računa o svom telu i slušaju šta ima da im poruči obično bez greške znaju kada će im početi menstruacija. Neki od najčešćih znakova koji ukazuju na to da vam je menstruacija blizu uključuju nadimanje, grčeve u stomaku i osetljivost grudi.

Međutim, istraživanja sugerišu da skokovi i padovi nivoa hormona pre i za vreme menstruacionog ciklusa mogu uzrokovati da ispoljite neke manje poznate i čudne simptome.

Simptomi pred menstruaciju koji su pred vama predstavljaju manje poznate neželjene efekte koje s vremena na vreme možete iskusiti.

Nespretnost

Ako se tokom menstruacije osećate nespretnije nego obično, to može biti zato što visoki nivoi estrogena utiču na vašu ravnotežu.

Prema istraživanju sprovedenom na Medicinskom fakultetu u Jejlu, visoki nivoi estrogena uzrokuju da vaša jetra proizvodi hormone koji utiču na bubrege i dovode do zadržavanja tečnosti u telu i mozgu.

To vam otežava održavanje ravnoteže tokom ciklusa.

Problemi sa spavanjem

Noćno znojenje je obično povezano sa menopauzom. Međutim, mogu se desiti i kod žena koje imaju PMS.

U danima pre menstruacije, nivoi estrogena opadaju i uzrokuju da se prekomerno zagrevate dok spavate. Istovremeno, nivoi progesterona opadaju i otežavaju vam da zaspite.

Donji prag bola

Receptori za bol koji su aktivniji pre i tokom menstruacije uzrokuju da budete osetljiviji na bol nego inače.

Ako ste pred ciklusom, imajte na umu faktor bola pre nego što zakažete depilaciju ili neku drugu proceduru koja može izazvati bol.

Depresija

Porast i pad estrogena i progesterona ponekad može uticati na zdrav balans neurotransmitera. To može dovesti do pada hormona dobrog raspoloženja serotonina i dopamina.

Ako ste skloni da se osećate depresivno ili uznemireno tokom menstruacije, razgovarajte sa svojim ginekologom ili lekarom opšte prakse o lekovima koji mogu pomoći u borbi protiv depresije. Ili, upravljajte depresijom na prirodan način tako što ćete redovno vežbati i poboljšavati ishranu.

Želja za nezdravom hranom

Fluktuirajući hormoni i neurotransmiteri takođe mogu dovesti do želje za slatkišima, brzom hranom i drugom nezdravom hranom. Možda ćete se prejedati ili jesti veću količinu hrane kojoj nedostaje hranljivih materija.

Međutim, menstruacija ne bi trebalo da bude izgovor da jedete baš bilo šta. Štaviše, nezdrava hrana kojoj nedostaje nutrijenata može pogoršati čudne simptome PMS-a.

Kada nastupi ciklus, izbegavajte kupovinu bilo kakve nezdrave hrane koja bi vas mogla navesti na nerazumne izbore u ishrani. Umesto toga, opskrbite svoju kuhinju svežim voćem i povrćem koje možete da jedete bez osećaja krivice, piše Diva.ba.

You must be logged in to post a comment Login